søndag 1. desember 2013

Tid for syv sorter...

Tror neppe mine blir seende
sånn ut
1.desember. 1.søndag i advent. Nå skal kakeboksene fylles med tradisjonelle julekaker. Eller, skal de det i år? Jeg har tenkt å prøve litt nye ting i år. Inspirert av "Kakefest"-boken til Tone Oraini har jeg tenkt å starte noen nye tradisjoner dette året. Jeg har valgt ut 3 nye sorter som skal inn i de tradisjonelle syv sortene, men problemet er at jeg ikke helt har bestemt meg hvilke sorter som da må vike. Ti sorter er jo litt i meste laget..
Den sorten jeg skal prøve meg på er Vaniljejuletre-cupcakes. Kort fortalt er det sjokoladecupcakes med vanilje, og med grønn frosting på toppen. Neste sort er Pepperkakecupcakes, og det sier seg vel selv hva dette er? Siste nye sort er Vaniljesnømenn-cakepops. Dette er vel heller ikke helt selvforklarende, så kort sagt er det hvite kakekuler på pinne, dekorert som snømenn.
Ingen av disse sortene gjør seg særlig godt i trange kakebokser, så man skal ikke se vekk fra at det blir syv tradisjonelle sorter i tillegg til de tre nye.

God førjulstid!

1 kommentar:

  1. Det er alltid gøy å bake litt annet enn det tradisjonelle. Vi har kuttet ut flere av de 7 og erstattet dem med honningkake, fruktkake og biscotti. Ta en titt hvis du vil: http://tinesundal.blogspot.no/2013/11/hjemmelagede-julegaver-bakes-na-spises.html

    SvarSlett