onsdag 26. februar 2014

Ridderkorset

Helt siden Stemmen var lest, har jeg ventet i spenning på at Ole Vik skulle komme tilbake i enda en ny bok av Jørgen Jæger, og det har han endelig gjort.  Med Ole Vik sykemeldt, og hoppende rundt på krykker, er det Cecilie Hopen som er mest i fokus i Ridderkorset. Både privat og på jobb. 
Kjæresten hennes, Bernhard Ro, anklages for ranet på sin egen pengetransport og medvirkning til drapet på sin egen medarbeider som ble skutt under ranet. I en liten bygd som Fjellberghavn må da etterforskningen overlates til andre krefter enn det lokale politiet, og det byr på visse utfordringer. 
I tillegg dukker det opp 2 lik, nesten samtidig. En liten gutt og en ung dame. Hvem er de? Er det en sammenheng? Og hvorfor er de ikke meldt savnet til tross for at de har ligget der en stund? 
Alt dette får politiet i Fjellberghavn rett i fanget, og selv om Ole Vik sykemeldt og på krykker, så klarer han ikke å holde seg helt borte. Etterforskningen viser at det er en sammenheng mellom sakene, og de er bare starten på en større, hatefull plan som skal endre Norge for alltid.

Drivet i fortellingen gjorde at jeg leste hele boken nesten uten stopp, og jeg gleder meg allerede til neste bok!

1 kommentar:

  1. Så flott at du likte den, for det gjorde jeg også. Kan glede deg med å "lekke" at han har begynt på ny bok :)

    SvarSlett